Įžanga:
„Skanus Svečias” yra maisto pirkimo platforma, skirta lengvinti vietinių ūkininkų ir maisto gamintojų prekių pardavimus. Mūsų tikslas yra sudaryti sąlygas vartotojams tiesiogiai įsigyti sveiką, šviežią ir kokybišką maistą iš vietinių ūkininkų, tuo pačiu skatinant žemdirbių verslumą ir vietinę maisto gamybą.
1. Verslo analizė:
a) Rinkos analizė:
– Maisto industrijos augimas: pastaraisiais metais maisto industrijos sektorius Lietuvoje augo stabiliai, kuris rodo didėjantį vartotojų susidomėjimą sveiku maistu ir vietiniais produktais.
- Konkurencija: rinkoje veikia kelios maisto pardavimo platformos, tačiau dauguma jų yra skirtos tarptautinėms prekėms, o vietinių maisto produktų pardavimas vyksta mažiau.
– Vartotojų poreikiai: vartotojai vis labiau domisi sveikos gyvensenos ir vietinės gamybos maistu, ieškodami sveikos, šviežios ir tikros maisto kokybės.
b) SWOT analizė:
– Stiprybės: išskiriami mūsų unikalumas, nes „Skanus Svečias” yra viena iš nedaugelio platformų, skirtų tik vietiniams ūkininkams ir maisto gamintojams. Taip pat galime reklamuoti vietinio maisto privalumus sveikatos, skonio ir aplinkos apsaugos kontekstu.
– Silpnybės: esamas konkurencinis rinkos maisto prekių pardavimo platformas gali sunkinti mūsų rinkos įsiskverbimą. Be to, vietiniam maistui gali trūkti rinkos žinomumo ir reklamos.
– Galimybės: didėjantis vartotojų susidomėjimas sveiku maistu ir konkurencinės pranašumų ieškojimas vietinėje maisto gamyboje suteikia puikias galimybes plėsti „Skanus Svečias” veiklą.
– Grėsmės: rinkoje jau egzistuoja stiprios ir gerai žinomos platformos, kurios gali tapti grėsme mūsų sėkmei.
2. Strategija:
„Skanus Svečias” strategija yra susitelkti į partnerystes su vietiniais ūkininkais ir maisto gamintojais, siekiant užtikrinti savo vartotojams aukštos kokybės vietinį maistą. Taip pat sieksime plėsti mūsų prekių pasirinkimą ir rinkos žinomumą per reklamą ir marketingo veiksmus.
– Partnerystės: užmegsime ryšius su vietiniais ūkininkais ir maisto gamintojais, skatinant juos naudotis mūsų platforma ir siūlydami jiems palankias sąlygas savo produktams platinti.
– Prekių pasirinkimas: sieksime didinti mūsų platformoje parduodamų vietinių produktų asortimentą, siekdami patenkinti visų vartotojų skirtingus poreikius.
– Marketingas ir reklama: investuosime į reklamą ir marketingo veiksmus, kad pristatytume mūsų platformą potencialiems vartotojams ir pabrėžtume vietinio maisto privalumus.
3. Veiklos planas:
a) Ūkininkų ir maisto gamintojų partnerystė:
– Ieškosime vietinių ūkininkų ir maisto gamintojų, su kuriais galėtume užmegzti partnerystę.
– Suteiksime jiems galimybę parduoti savo produkciją per mūsų platformą už palankias sąlygas.
– Suteiksime jiems galimybę nemokamai reklamuoti savo produkciją mūsų platformoje.
b) Prekių pasirinkimo plėtra:
– Ieškosime ir regione kontaktų su vietiniais maisto gamintojais, kad praturtinčiaume mūsų platformos prekių pasirinkimą.
– Sieksime įtraukti skirtingus produktų kategorijas, tokias kaip pieno produktai, mėsa, daržovės ir vaisiai, vietiniai sėklų ir rūgpienių produktai, upėtakiai, alus ir daugelis kitų.
c) Marketingas ir reklama:
– Reklamuosime „Skanus Svečias” per skelbimus, socialinius tinklus ir vietines bendruomenes.
– Skatinsime partnerius reklamuoti mūsų platformą ir produktus per savo tinklaraščius, socialinius tinklus ir besilaikančius platformą.
– Stebėsime ir analizuosime reklamos efektyvumą, kad galėtume prisitaikyti prie keičiančiose rinkos reikalavimų.
4. Finansinė analizė:
– Įvertinsime reikalingas pradines investicijas plėtoti mūsų platformą, pavyzdžiui, techninės infrastruktūros įsigijimas ir platformos kūrimas.
– Apskaičiuosime maržas ir komisinius mokesčius iš ūkininkų ir maisto gamintojų pardavimo, siekdami užtikrinti įmonės tvarumą ir pelningumą.
– Stebėsime finansinės sėkmės rodiklius, tokius kaip pardavimų apimtis, pelnas ir investicijų grąža, kad galėtume priimti tinkamus sprendimus ir tobulinti savo verslą.
Išvada:
„Skanus Svečias” yra verslas, kuris siekia suteikti vartotojams lengvą prieigą prie šviežio, kokybiško vietinio maisto ir kartu skatina vietinę maisto gamybą. Mūsų rinkos analizė, strategija ir veiklos planas yra pagrįsti vartotojų poreikiais ir augančiu sveiko maisto sektoriumi Lietuvoje. Tikimės, kad su tinkamais veiksmų įgyvendinimo planais ir mūsų partnerių parama pasieksime didelį sėkmę šioje srityje.