Prieš daugelį metų, kai dar nebuvo virtualios realybės, įprasta kosminės kelionės patirtis buvo tiksvoti, į istoriją įrašytus misijų aprašymus arba naudotis kompiuteriniais programiniais simuliacijų įrankiais. Tačiau vienam 19-mečiui lietuviui, vardu Jonas, šis vaizduotėje gyvenimas tiesiog nepakako.
Jonas buvo pasaulio ir kosmoso entuziastas nuo pat mažumės. Jo vaizduotėje nuo pat pradžių išburiantys kosminiai laivai, gražūs planetų vaizdai ir žavintis Saulės sistemos paslaptimių paieškomis. Tačiau tobulą kosminį patyrimą pateikianti technologija nepakeisdavo, ir tai sužlugdė Jonui širdį.
Vos tik Jonas baigė mokyklą, jo nuostabus virtualus kosminis simulatorius susidarė ant stalo namų darželyje. Nors tai buvo tik labai paprasta aikštelė, kurioje Jonas galėjo sukurti savo planetų sistemą ir valdyti skirtingus kosminius objektus, jis buvo patenkintas bent jau kiekvieną dieną leisdamas laiką būdamas ten.
Vieną nuobodų vakarą, Jonas įjungė savo kosminį simulatorių ir pradėjo naršyti naujienas apie kosmose vykstančius įvykius. Ten jis atrado žinią apie revoliucinį atradimą - naująją virtualios realybės technologiją, kuri leido žmogui būti tiesiogiai susijungus su įsimylėta objektu arba patirti nematytas patirtis. Tai buvo tai, ko Jonas visada trokšo! Daugybė galimybių buvo šiurkščiai iškeltos ir jo paširdžiui siūloma galimybė pažvelgti į Saulės sistemą iš jo mėgstamų mėnesinių aikštelių buvusi vieta.
Nors pameniąs knaktukus, Jonas suprato, kad niekas jam neleis tiesiog nuskristi į kosmą, stebėti žvaigždes ar net aplankti mėnulio. Pradėjo domėtis virtualiąja realybe ir ieškoti būdų, kaip padaryti tai pats. Jonas pradėjo ištyrinėti naująją technologiją ir tinkamus kompiuterių sistemų, kurios galėtų vykdyti tokį sudėtingą uždavinį.
Savo patirtimi, įgyta kurdamas virtualų kosminį simulatorių, Jonas pamažu pradėjo projektuoti ir sukurti naują, pačio revoliucingiausią Virtualios realybės sistemą. Jonas išmoko programuoti ir kurdama savo virtualią Saulės sistemą, jis siekė suteikti žmonėms galimybę pažvelgti giliau į kosmosą nei niekada anksčiau.
Daugelis metų Jonas dirbo kaip vergas, kuriant savo norimą Virtualią realybę Saulės sistemą. Vėliau, kai jis jau buvo suaugęs, kompanija „Virtualūs kosminiai patyrimai”, kuri specializuojasi sukurti virtualius kosminius keliavimo simuliacijas, pastebėjo Jo darbą ir pasiūlė jam dirbti kartu su jais.
Kaip pradžia, Jonas turėjo puikias galimybes kiekvieno norinčiojo dok ekskursijos per kosmosą imituoti. Jis nusprendė pradėti nuo Saulės sistemos, kaip jis visą laiką svajojo apie tai, kad jo paširdžiui tai būtų tiksliai tai, ko jis norėjo visur.
Jonui kilo daug kartų noro išbandyti savo sukurtą Virtualią realybę. Kartą, kai jis pats pasakė apie tai: „Aš jaučiu kiekvieną atomą mano kūne drebančiu nuo pasiekiamos emocijos, turint omeny, kad aš plūstu visur, pažvelgdamas į viską su tikromis ašarojomis”. Žmonės visame pasaulyje ėmė stebėtis ir pilnai paėmė Jo sukurtą virtualią Saulės sistemą.
Virtualios realybės revoliucija tapo absoliučia kosminsio vizionieriškumo išraiška. Prieš tai neįmanoma įsivaizduoti dalykus, buvo pasiekta ir Jonui kartu su ”Virtualių kosminių patyrimų” komanda pasisekė. Jie pakeitė žmonių požiūrį į kosmosą ir suteikė galimybę kiekvienam įkvėpti ir pažvelgti į žvaigždes neišpalaidančiai, nuo savo paties stalo.
Šią istoriją galime laikyti kaip tikrosios virtualios realybės revoliucijos pradžios tašką. Jonas sužadino naują visuomenės poreikį pažvelgti kitokiais, virtualiais būdais, į tai, kas yra praėjusių kartų saulės sistema. Tai buvo ypatinga ir svarbi patirtis, per kurią jaunasis lietuvis sugebėjo pakeisti ir praplėsti požiūrį į kosmosą, kaip niekad anksčiau.