
Pasaulis įžengė į naują erą, kai dirbtinio intelekto programos, pavyzdžiui, ChatGPT, pamažu atima darbo vietas iš įvairių profesijų žmonių. Tai, kas vakar buvo tekstų rašytojų, programuotojų ir sekretorių baubas, greitai tapo realybe. Bendrovės „ResumeBuilder” apklausos duomenimis, 49% iš 1 000 vidutinio ir didelio dydžio įmonių vadovų su darbu susijusioms užduotims atlikti jau naudoja chatbotus, o 48% dėl tos pačios priežasties pradėjo atleisti gyvus darbuotojus iš ankstesnių darbo vietų.
Svarbi pastaba: apklausa buvo atlikta specialiai susieta su ChatGPT, kaip populiariausia sistema šiuo metu. O chatbotai jau turi daug darbo – 66% įmonių naudoja ChatGPT programiniam kodui rašyti, 58% įmonių – tekstiniam turiniui kurti, 57% įmonių – klientų aptarnavimo paslaugoms teikti, 52% įmonių – ataskaitoms ir susitikimams rengti. Žmones nuvilia tai, kad 55% vadovų yra visiškai patenkinti chatboto rezultatais, o 63% vadovų į savo verslo planus jau yra įtraukę ketinimą pakeisti darbuotojus ChatGPT.
Situacija paradoksali, nes ChatGPT, kaip pripažįsta jos bendrovės OpenAI vadovas Samas Altmanas, yra „siaubingas įrankis”, kuriuo „absoliučiai negalima pasikliauti”. Ir pavyzdžių yra daugybė, nes kai kalbama apie nestandartines užduotis, ChatGPT yra grubus klaidų generatorius. Jam vis dar trūksta žinių ir profesinių įgūdžių, nes jo architektūra buvo sukurta kitiems tikslams.
Pagrindinė ChatGPT yda yra ta, kad jis nesupranta, kada ką nors darydamas klysta. Jo tikslas – sukurti kuo tikroviškesnį tekstą pagal pateiktą užklausą, tačiau paaiškėja, kad įmonės nori daugmaž to paties. Pirmiausia siekiama didinti pelną mažinant sąnaudas, nors ir didesnės brokuotų variantų dalies sąskaita. Šiam tikslui pasiekti puikiai tinka dirbtinis intelektas.