
Bendrovė „Lockheed Martin” pranešė pirmą kartą sėkmingai panaudojusi dirbtinį intelektą koviniam naikintuvui autonomiškai pilotuoti. Dirbtinio intelekto valdomas orlaivis ore išbuvo daugiau nei 17 valandų iš eilės ir atliko įvairius manevrus. Tai įvyko dar 2021 m. gruodį, vykdant universalios skraidančios bandomosios mašinos VISTA X-62A projekto darbus, kurie šiuo metu yra paruošti naudojimui.
Jei Antrojo pasaulinio karo metais smogiamojo lėktuvo, naikintuvo ar atakos lėktuvo kūrimas užtrukdavo iki 3 metų, tai šiandien tas pats „F-35 Lightning II” kuriamas jau 20 metų, o kol jis pradedamas gaminti masiškai, tampa beviltiškai pasenęs. O ir pilotų mokymui reikia daugiau laiko, tam reikalingos paruoštos lėktuvo kopijos. Siekdama išspręsti šią problemą, kompanija „Lockheed Martin” pasiūlė koncepcinę transporto priemonę, kurios charakteristikos gali būti greitai keičiamos programine įranga, imituojančia įvairių naujų naikintuvų modelių funkcijas.
Jis sukurtas remiantis patikrintu F-16 Block 30 Peace Marble II, su naujais varikliais, taip pat su daugybe elektroninių sistemų, imituojančių skrydžio konfigūraciją. Dėl to orlaivis danguje realiuoju laiku gali atkartoti įvairių dirbtinio intelekto valdomų prototipų skrydžio charakteristikas. Jis taip pat yra patogus treniruoklis pilotams mokyti – tiksliau, juo taps ateityje, kai bus sertifikuotas.