
Tradiciniai šviesoforai, kuriuose dega raudona, geltona ir žalia šviesos, yra optimaliai pritaikyti eismo srautui be autonominių transporto priemonių. Kasdien daugėjant bepiločių automobilių, gali pasikeisti įprastas šviesoforų dizainas. Šiaurės Karolinos universiteto mokslininkai siūlo juos papildyti papildoma balta šviesa – ji padės optimizuoti eismą ir gerokai sutaupyti degalų.
Pasiūlymo esmė ta, kad artėjant prie sankryžos savavaldžiai automobiliai pradeda aktyviai sąveikauti tarpusavyje. Taip jie gali iš anksto žinoti, kokia tvarka kiekviena transporto priemonė važiuos per sankryžą. Reikės baltos šviesos, kad įprastų automobilių vairuotojai būtų informuoti, jog eismo tvarką sankryžoje nustato ne šviesoforai, o „išmanieji” automobiliai.
Bepiločių sistemų neturinčių automobilių vairuotojams gali kilti klausimas, kaip pravažiuoti tokias sankryžas. Siūloma vadovautis paprasta taisykle – jei priekyje važiuojantis automobilis pravažiuoja sankryžą, galite važiuoti paskui jį nebijodami patekti į avariją. Taip pat siūloma pereiti prie standartinio šviesoforų veikimo režimo, jei tarp prieš sankryžą sustojusių automobilių vyrauja sunkvežimiai.
Kompiuterinis modeliavimas rodo šios idėjos veiksmingumą. Įvedus baltą šviesą (arba bet kokią kitą šviesą), kai kuriais atvejais eismas sumažėja daugiau nei 90%. Be to, degalų sąnaudos sumažėja, nes nereikia ilgai stovėti spūstyse. Siūloma naujovė išlieka veiksminga, net jei bepiločių automobilių skaičius sankryžoje neviršija 10%.