Internetinių kursų portalas Study.com apklausė 1 000 Amerikos koledžų studentų ir nustatė, kad jie jau dabar savo studijose visapusiškai naudojasi dirbtiniu intelektu. Tai ChatGPT pokalbių robotas, populiarus dėl savo prieinamumo. Apklausos duomenimis, apie 50% studentų reguliariai paveda jam rašyti esė vietoj savęs, o 48% naudoja jį namų darbams atlikti. Dar 22% prisipažino, kad be dirbtinio intelekto pagalbos jie net nebandytų rengti referato konspekto.
Study.com tyrimo metodika sukėlė klausimų ekspertams, tačiau tai, kad studentai masiškai naudoja dirbtinį intelektą savo studijose, nebestebina. Pokalbių robotai greitai tapo neatsiejama mokymosi proceso dalimi, nors ir neoficialiai. Ir čia slypi pagrindinė problema: JAV švietimo bendruomenė nesutaria, ar uždrausti, ar pritarti dirbtiniam intelektui?
Iš pirmo žvilgsnio atrodo logiška, kad jei dirbtinis intelektas atliks užduotis vietoj mokinio, pastarojo intelektiniai gebėjimai neišsivystys arba net pradės prastėti. Kita vertus, žmonija nuosekliai juda link to, kad visos jos gyvenimo sritys būtų prisotintos technologijų, kurios palengvina įvairių užduočių atlikimą. Kadaise net skaičiuotuvas buvo laikomas nepriimtina pagalbine mokyklinių skaičiavimų priemone, o kompiuteriuose esantys tekstų redaktoriai buvo peikiami už tai, kad gali rašyti su klaidomis ir jas ištaisyti naudodami integruotus žodynus.
DI uždraudimas neveiks dėl objektyvių priežasčių, ypač todėl, kad patys mokiniai daro viską, ką gali, kad DI rezultatai nesiskirtų nuo jų pačių rezultatų. Tačiau tai yra didžiulis privalumas, nes tokiu būdu jie padeda plėtoti dirbtinio intelekto technologijas. Todėl nemažai mokslininkų rekomenduoja susitaikyti su neišvengiamybe ir kurti naujus mokymo metodus, kurie leistų mokiniams tobulinti savo įgūdžius naudojant dirbtinį intelektą.