„Apple” ir „Amazon” antimonopoliniame ieškinyje kaltinamos sąmokslu didinti „iPhone” ir „iPad” kainas iš „Amazon” svetainės pašalinant beveik visus kitus naujų „Apple” produktų perpardavėjus.
Sietlo federaliniame teisme pateiktame grupiniame ieškinyje prieštaraujama 2019 m. sausį įsigaliojusiam susitarimui, pagal kurį „Apple” suteikė „Amazon” iki 10 % nuolaidų savo produktams mainais į tai, kad „Amazon” leido tik 7 iš 600 perpardavėjų likti jos platformoje.
Ieškinyje teigiama, kad dėl to „Amazon” tapo dominuojančia naujų „iPhone” ir „iPad” perpardavėja savo interneto svetainėje, nes anksčiau pardavinėjo ribotą skaičių „Apple” produktų ir jų kopijų.
Ieškinyje teigiama, kad kainos padidėjo daugiau nei 10 proc., o 20 proc. ir didesnės nuolaidos, kurios anksčiau buvo įprastos, klientams nebesiūlomos.
„Įėjimo į rinką kliūčių statymas, siekiant neleisti konkurentams patekti į rinką, ir kainų didinimas po to, kai jos buvo pašalintos, yra būtent toks elgesys, kuriam užkirsti kelią Kongresas priėmė antimonopolinius teisės aktus”, – sakoma skunde.
„Apple” ir „Amazon” ne iš karto atsakė į prašymus pakomentuoti. Trečiąjį šių metų ketvirtį bendros „Apple” ir „Amazon” produktų pajamos viršijo 125 mlrd. dolerių.
Trečiadienio ieškinys susijęs su JAV gyventojais, kurie nuo 2019 m. sausio mėn. iš „Amazon” pirko naujus „iPhone” ir „iPad”. Jis prašo atlyginti trigubą žalą.