Markui Zuckerbergui kol kas nepavyksta pritraukti naudotojų į metavisatą – dauguma iš jos išeina po mėnesio

Markui zuckerbergui kol kas nepavyksta pritraukti naudotojų į metavisatą - dauguma iš jos išeina po mėnesio

Praėjo beveik metai nuo tada, kai „Facebook” pakeitė pavadinimą į „Meta Platforms” – bendrovė nori statyti ant metapasaulio arba virtualių pasaulių, tačiau „Wall Street Journal” (WSJ) žurnalistams, susipažinusiems su „Meta” vidaus dokumentais, pasakojama, kad tam trukdo daugybė techninių trūkumų, vartotojų susidomėjimo stoka ir nesupratimas, ką reikia daryti, kad projektas būtų sėkmingas.

„Meta” generalinis direktorius Markas Zuckerbergas įspėjo, kad sukurti metavisatą prireiks ne vienerių metų, tačiau „Horizon Worlds”, pagrindinė bendrovės virtualioji platforma, net nepateisina vidinių lūkesčių. „Meta” planavo, kad iki šių metų pabaigos platformoje bus 500 000 aktyvių mėnesio naudotojų, tačiau neseniai šią kartelę teko sumažinti iki 280 000. Iš tikrųjų, kaip teigiama bendrovės vidaus dokumentuose, dabar joje nėra net 200 000 naudotojų. Palyginimui, bendrovės „Facebook”, „Instagram” ir „WhatsApp” turi 3,5 mlrd. vartotojų per mėnesį, t. y. pusę pasaulio gyventojų. O 200 000 gyventojų yra mažo miestelio gyventojų skaičius. Dauguma naudotojų „Horizon” praleidžia ne ilgiau kaip mėnesį, tada išeina ir nebegrįžta.

„Horizon” sukurtas kaip didžiulis interaktyvių virtualių erdvių arba pasaulių rinkinys, kuriame naudotojai, atstovaujami trimačių avatarų, gali apsipirkinėti, linksmintis ir dirbti. Tačiau „Hot Girl Summer Rooftop Pool Party” erdvėje retai pasirodo merginos, „Murder Village” nėra ką žudyti, o tokie žaidimų pasauliai kaip „Questy”, kuris buvo reklamuojamas „Super Bowl” metu, dažniausiai nelankomi. Remiantis pačios bendrovės statistiniais duomenimis, tik 9 % esamų pasaulių turi daugiau nei 50 lankytojų, o dauguma erdvių lieka tuščios.

Norint naudotis „Horizon”, reikia „Meta Quest” įrangos, tačiau pati bendrovė žino, kad naudotojai greitai atsisako šio žaislo: daugiau nei pusė šių įrenginių (kainuojančių 400 JAV dolerių) nebenaudojami po šešių mėnesių. Bendrovės apklausti naudotojai teigia, kad jie tiesiog negali rasti virtualių pasaulių, kuriais galėtų mėgautis, ir žmonių, su kuriais galėtų bendrauti. O žmonės meta visatoje net neatrodo tikri – avatarai net neturi kojų. Apklausoje sutiko dalyvauti tik 514 žmonių. Siekdama ištaisyti padėtį, bendrovė įdiegė „Horizon” užrakinimo funkciją. Tai reiškia, kad platformoje nebus jokių naujų funkcijų, kol kūrėjai nepagerins naudotojų sąveikos su virtualiais pasauliais.

Markui zuckerbergui kol kas nepavyksta pritraukti naudotojų į metavisatą - dauguma iš jos išeina po mėnesio

Praėjusį antradienį M. Zuckerbergas pristatė „Quest Pro” – naujas virtualiosios realybės ausines, kurios kainuoja 1 500 JAV dolerių, tačiau skirtos ne paprastam vartotojui, o architektams, inžinieriams ir meta-visatos dizaineriams. Bendrovės vadovas tiki, kad ji nustatys naują meta-visatos technologijos standartą. Jis taip pat pažadėjo, kad platformoje pagaliau atsiras avatarų. Šiais metais bendrovė taip pat ketino išleisti internetinę „Horizon” versiją, skirtą mobiliesiems įrenginiams ir asmeniniams kompiuteriams, nors antradienio renginyje dalyvavęs atstovas spaudai taip ir nepasakė, kada tai įvyks.

Metavisuomenės idėja buvo tarsi antrasis šansas bendrovei, kurios reputacija nukentėjo, kai buvusi „Facebook” darbuotoja Frances Haugen paviešino daugybę vidaus dokumentų ir pareiškė, kad jos buvę vadovai vadovavosi tik pelnu. Pervadinus įmonę į „Meta”, ji galėjo pasirinkti naują formatą ir strategiją bei nustatyti tendenciją: daugelis įmonių atidarė „meta visatos direktorių” etatus, „Balenciaga” ir „Prada” prekių ženklai pradėjo reklamuoti skaitmeninius drabužius ir net alkoholio prekių ženklai pradėjo atidarinėti virtualius barus ir distiliavimo gamyklas. Tačiau niekas nežino, kas bus toliau. Investuotojai tiksliai nežino, į ką investuoti. Net pačioje „Meta” nėra vieningos nuomonės dėl to, kokią kryptį turėtų pasirinkti „Horizon”: socialinę ar žaidimų platformą. Tačiau bendrovės viceprezidentas Vishalas Shahas, atsakingas už meta-visatą, sako, kad pagrindinė tezė vis dar stipri – tiesiog reikia kovoti su klaidomis, o platformos kūrėjai turėtų dažniau joje lankytis kaip naudotojai.

Kita problema – pačių naudotojų manieros. WSJ reporteris neseniai apsilankė viename populiariausių „Horizon” virtualių pasaulių – „Soapstone Comedy Club”. Ten buvo apie 20 žmonių, ir kai ji prisistatė ir bandė paimti interviu iš grupės vartotojų, vienas iš jų pernelyg familiariai pasakė: „Tu gali apie mane papasakoti, vaikeli.” Tada pasiūlė jai atsiskleisti. Kitas flirtavo su kažkokia moterimi minioje, bet jam sutrukdė realiame pasaulyje gyvenanti mergina, kuri fone ėmė šaukti necenzūrinius žodžius.

Markui zuckerbergui kol kas nepavyksta pritraukti naudotojų į metavisatą - dauguma iš jos išeina po mėnesio

Kitą dieną WSJ reporteris vyras iškeliavo į virtualųjį pasaulį. Pirmiausia jis ir kitas naudotojas susikovė bokso ringe, ant virtualių galvų užsidėję virtualius moliūgus, tada žaidė alaus pongą, po 10 minučių žaidimas baigėsi, bet jo kolega neištarė nė žodžio. Tada žurnalisto avataras įkrito į baseiną, bet vyras taip ir nesužinojo, kaip iš jo išlipti. Ir niekas negalėjo padėti, nes aplink tiesiog nebuvo nė vieno žmogaus.

Tačiau kai kuriems žmonėms patinka kalbėtis su atsitiktiniais žmonėmis „Horizon” – žmonės ten praleidžia iki kelių valandų. Vienas iš jų sakė, kad metavisata tapo pagrindiniu jo atsipalaidavimo būdu po inksto transplantacijos. Karlosas Silva, 41 metų IT projektų vadovas iš Merilando, nusipirko „Quest 2” ir praėjusių metų pradžioje pradėjo prisijungti prie „Horizon”, tikėdamasis kompensuoti bendravimo trūkumą pandemijos metu. Pirmąją dieną pagrindinėje posėdžių salėje jis su niekuo nesusitiko. Dabar jis kiekvieną trečiadienį veda ekskursijas po „Horizon” ir padeda naujiems naudotojams prisitaikyti. Jis sako, kad susidomėjimas ekskursijomis pasiekė aukščiausią tašką per praėjusias Kalėdas – tada jis pasitikdavo iki 400 žmonių per vieną ekskursiją. Pastaraisiais mėnesiais jis sunkiai pasitinka net 150. Silva teigia, kad meta-visata taps tendencija maždaug po 10 metų, bet ne kitais metais.

„Meta” nori, kad paprasti naudotojai kurtų savo pasaulius, o „Horizon” turi tam skirtų įrankių. Tačiau tai daro mažiau nei 1 % platformos lankytojų. Bendrovė tiki, kad vartotojų lojalumą galima susigrąžinti, jei pavyks išspręsti pagrindines problemas – tai patvirtina patys vartotojai. Daugelį jų taip pat atbaido dar nepasiekiama galimybė užsidirbti pinigų meta-visatoje. Klasikiniuose socialiniuose tinkluose tai įmanoma bendradarbiaujant su prekių ženklais, tačiau čia tokių įrankių ir paklausos dar nėra. Žmonės netgi yra pasirengę čia praleisti visą darbo laiką, jei už tai mokama. Komerciniai santykiai „Horizon” dar tik užmezgami: pelningiausias iš pasaulių bendrovei atnešė tik 10 000 JAV dolerių, o vietos influenceriai kol kas gavo tik 470 dolerių arbatpinigių.

Toronte gyvenantis 39 metų grafikos dizaineris Sheharzadas Arshadas nuo sausio mėn. sukūrė 18 virtualių pasaulių, dažnai įkvėptas savo mėgstamų filmų. Populiariausiame, paremtame Žmogumi-voru, nuo gegužės mėn. apsilankė apie 20 000 lankytojų. Dizainerio teigimu, 399,99 JAV dolerių kaina yra per didelė jo draugams ir šeimos nariams, ir tai trukdo „Horizon” augti. Tačiau jam patinka kryptis, kuria bendrovė plėtoja platformą.

Komentarai