MAROS technologija nuolat analizuos bėgius, kad būtų galima tiksliai nustatyti traukinio padėtį.

Maros technologija nuolat analizuos bėgius, kad būtų galima tiksliai nustatyti traukinio padėtį.

Intensyvus geležinkelių eismas reikalauja tiksliai nustatyti kiekvieno traukinio buvimo vietą. Pagrindinis įrenginio elementas, kurį sukūrė Vokietijos Karlsrūhės technologijos instituto (KIT) ir „ITK Engineering” (Vokietija) specialistai, yra magnetinis bėgių jutiklis (MAROS), nuolat analizuojantis bėgių magnetines savybes.

Jutiklis integruotas į lokomotyvo važiuoklę. Važiuojant jis nuolat matuoja bėgį sudarančių medžiagų sukuriamą magnetinį lauką, nes kiekvienoje bėgių atkarpoje šie rodmenys yra skirtingi, panašiai kaip pirštų atspaudai. Būtent tai lemia tikslią traukinio buvimo vietą tam tikru momentu.

Tai ne pirmas bandymas sukurti tokią sistemą, tačiau visa, kas jau egzistuoja – stebėjimo kameros, GPS jutikliai ir elektroniniai švyturėliai – turi daug trūkumų, dėl kurių negali pateikti tikslios informacijos. MAROS jau buvo sėkmingai išbandyta Vienos apylinkėse esančiuose geležinkelio bėgiuose. Sistemos kūrėjai tikisi, kad ji pradės veikti per ateinančius trejus metus.

Komentarai