Hibridinė jachta X-Yacht gali naudoti tris skirtingus energijos šaltinius varomajai jėgai

Hibridinė jachta x-yacht gali naudoti tris skirtingus energijos šaltinius varomajai jėgai

Danijos bendrovė „X-Yachts” kartu su Suomijos bendrove „Oceanvolt” pristatė pirmąją pasaulyje X4.9E jachtą, kuri gali ne tik buriuoti, bet ir būti varoma elektrine varomąja sistema (t. y. akumuliatoriumi) ir dyzeliniu varikliu. Pirmuoju ir trečiuoju atvejais laivo akumuliatorius įkraunamas.

„Oceanvolt” aprūpino X4.9E dviem 10 kW 48 voltų SD10 burių pavaromis su 28,8 kW⋅h ličio-geležies-fosfato akumuliatoriais. Ši sistema 12 tonų sveriančiai 15 metrų ilgio jachtai gali suteikti beveik 7,5 km/val. greitį 90 km atstumu, po kurio ją reikės įkrauti.

Nenutraukiant įdomios atradimų kelionės, kapitonui tereikia įjungti 11 kW „Fisher Panda” dyzelinį generatorių, kuris vienu metu įjungia varomuosius variklius ir įkrauna akumuliatorius, o tam reikia šiek tiek daugiau nei pusantros valandos.

Hibridinė jachta x-yacht gali naudoti tris skirtingus energijos šaltinius varomajai jėgai

Esant geram vėjui, esant burėms, tai taip pat nereikalinga, nes sraigtai pradeda suktis judant ir virsta elektros generatoriais. Šiuo režimu jie generuoja iki 3,5 kW galios, todėl akumuliatoriai visiškai įkraunami per 8-10 valandų plaukimo. Tiek pat laiko prireiks ir norint juos įkrauti iš kranto maitinimo šaltinio.

Nuo birželio X-Yachts pradėjo pilno masto bandymus X4.9E. Kaina dar nežinoma, tačiau akivaizdu, kad ji bus šešiaženklė.

Komentarai