Toronte įsikūrusi bendrovė Horizon Aircraft pristatė 1:2 mastelio eVTOL prototipo Cavorite X5 modelį. Iš jo galima susidaryti vaizdą apie orlaivio konstrukciją, be to, jis dalyvaus pirmuosiuose skrydžio bandymuose. Jei bandymas bus sėkmingas, iki 2025 m. bus sukurta pilnavertė pilotuojama versija.
Pagrindinis Cavorite X5 privalumas, bet kartu ir sudėtingumas yra neaiškus jo statusas, kuris lems jo sertifikavimo ir naudojimo sąlygas. Patys autoriai linkę teigti, kad tai yra ultralengvas orlaivis su vertikalaus kilimo ir tūpimo galimybe. Jis įsibėgėja, pakyla ir nusileidžia kaip lėktuvas, prireikus gali pakibti ir saugiai nusileisti kaip multikopteris, tačiau vis tiek yra skirtas skristi iš taško A į tašką B.
Cavorite X5 konstrukcijos unikalumas yra tas, kad vertikaliam kilimui skirti varikliai naudojami retai, todėl jie yra paslėpti už slankiojančių gaubtų, todėl oro pasipriešinimas yra minimalus. Tai leidžia 4,6 m ilgio ir 6,7 m sparnų ilgio transporto priemonei pasiekti iki 450 km/h greitį ir vienu degalų papildymu įveikti iki 500 km atstumą. Ne ant baterijų – jos irgi ten yra, bet kaip pagalbinis elementas specialiems skrydžio režimams.
Horizon Aircraft įkūrėjas Brandonas Robinsonas, buvęs F-18 naikintuvo pilotas, mano, kad Cavorite X5 yra pirmoji tokio tipo pilotuojama transporto priemonė, galinti pakankamai greitai skristi ir manevruoti itin mažame aukštyje. Tačiau jis taip pat apsaugotas nuo kritimo vertikalaus nusileidimo sistema, kurios neturi net karinės transporto priemonės. Ateityje Cavorite X5 galėtų tapti mobiliąja amfibija, galinčia greitai nugabenti specialiųjų pajėgų būrį į paskirties vietą, saugiai išlaipinti ir evakuoti atgal.