Bendrovė Microsoft atskleidė 2022 m. fiskalinio ketvirčio, pasibaigusio birželio 30 d., finansinius rezultatus: pajamos siekė 51,9 mlrd. dolerių, o grynasis pelnas – 16,7 mlrd. dolerių. Žinoma, kad pajamos padidėjo 12 %, o pelnas – 2 %. Tuo pat metu kai kurių verslo segmentų, įskaitant Windows ir Xbox, pardavimai sumažėjo.
Žinome, kad OEM Windows pardavimai kompiuterių gamintojams IV ketvirtį sumažėjo 2 %. Nepaisant to, Microsoft pabrėžia, kad kompiuterių tiekimas per ketvirtį vis dar viršijo iki pandemijos buvusį lygį.
Gerus rezultatus parodė Surface prietaisai, kurių pardavimai padidėjo 10 %, nepaisant to, kad IV ketvirtį nebuvo išleista naujų šios linijos modelių. Tiesą sakant, esminio atnaujinimo tikimasi tik šį rudenį – Surface serijai 2022 m. sukanka 10 metų, todėl galime tikėtis didelės premjeros.
Xbox segmente pajamos iš prietaisų pardavimo sumažėjo 11 %, o iš turinio ir paslaugų pardavimo – 6 %. Apskritai Microsoft pajamos iš žaidimų praėjusiais metais sumažėjo 7 %. Pasak Microsoft atstovų, prietaisų paklausa tebėra didelė, tačiau pardavimams įtakos turėjo ribota pasiūla.
Nepaisant ketvirčio pajamų iš techninės įrangos sumažėjimo, Microsoft teigia, kad tris mėnesius iš eilės buvo Šiaurės Amerikos naujos kartos konsolių rinkos lyderė. Kalbant apie pajamas, Xbox fiskaliniai metai buvo geriausi per visą istoriją – parduota įrenginių už 16,2 mlrd. dolerių, nors pirmąjį 2023 m. fiskalinį ketvirtį sumažėjo pačių konsolių, žaidimų ir paslaugų pardavimai.
Microsoft duomenimis, per IV ketvirtį Xbox Cloud Gaming paslauga naudojosi 10 mln. žmonių. Už šią sėkmę bendrovė daugiausiai dėkoja nemokamai prieigai prie Fortnite savo platformoje, kuria jau pasinaudojo daugiau nei 4 mln. žmonių, įskaitant 1 mln. ekosistemos naujokų.
Bendrovė nekomentavo Activision Blizzard Studios įsigijimo už 68,7 mlrd. dolerių. Tikimasi, kad sandoris bus užbaigtas 2023 m., o Microsoft taps tokių frančizių kaip Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty ir Candy Crush leidėja.
Ne žaidimų rinkoje Microsoft Office, debesijos ir serverių produktų segmentai labai išaugo. Įmonių biuro ir debesų kompiuterijos pajamos padidėjo 9 proc., daugiausia dėl pajamų iš Office 365 komercinių prenumeratų augimo. Pajamos iš vartojimo produktų ir debesijos paslaugų išaugo 9 proc., o Microsoft 365 prenumeratų skaičius pasiekė 59,7 mln. vartotojų. LinkedIn pajamos išaugo 26 proc., o pajamos iš naujienų ir paieškos reklamos – 18 proc.
Apskritai 2022 m. fiskaliniais metais pajamos išaugo 18 % – iki 198,3 mlrd. JAV dolerių, o grynosios pajamos padidėjo 19 % – iki 72,7 mlrd. JAV dolerių pagal GAAP.
Dalį nesėkmių bendrovė siejo su nepalankiais valiutų keitimo kursais, tebesitęsiančiais gamybos sutrikimais Kinijoje, turėjusiais įtakos Windows OEM versijų pardavimams, mažesnėmis reklamuotojų išlaidomis LinkedIn ir paieškos skelbimams ir, žinoma, įvykiais Ukrainoje, dėl kurių sumažėjo veiklos sąnaudos Rusijos rinkoje 126 mln. dolerių. Be to, dėl strateginio verslo grupių pertvarkymo buvusiems darbuotojams išmokėta 113 mln. JAV dolerių išeitinių išmokų (neįskaitant išlaidų Rusijoje).