Šveicarijoje pradėtas naujos autonominės požeminio transporto sistemos Cargo Sous Terrain kūrimo projektas. Lyginant su Hyperloop, kur krovinių konteineriai turėtų judėti beveik garso greičiu, ši sistema yra kur kas mažiau ambicinga ir brangi, o tai padidina sėkmingo paleidimo galimybes. Bus pastatyta dešimt stočių, o bendras tunelių ilgis sieks 70 kilometrų. Pradėti eksploatuoti planuojama 2031 m.
Naujoje transporto sistemoje daugiausia dėmesio bus skiriama santykinai nedideliems kroviniams vežti. Sistemos tunelių skerspjūvis bus 6 metrai, o grindys – lygios, suskirstytos į tris eismo juostas. Per juos važiuos elektra varomos kapsulės, kurios bus maitinamos indukciniu būdu. Konteinerių matmenys leis gabenti nuo 1 iki 2 palečių krovinių. Greitai gendantiems maisto produktams bus skirtos talpyklos su galimybe juos atšaldyti. Greitis bus tik 30 km/val., tačiau, inžinierių skaičiavimais, jo pakaks iškrauti pagrindines Šveicarijos transporto arterijas.
![]() | ![]() |
Kita Cargo Sous Terrain sistemos dalis bus terminalai, kuriuose krovinių kapsulės bus iškraunamos naudojant keltuvus. Sistema bus visiškai autonominė ir beveik be garso. Energijos poreikiams tenkinti bus naudojami tik atsinaujinantys energijos šaltiniai. Pirmosios atkarpos statybai reikės išleisti apie 3 mlrd. dolerių. Pinigus skirs privatūs investuotojai. Dabar rangovas užsiima reikiamų leidimų gavimu ir geriausios vietos sausumos terminalams nustatymu. Jei projektas bus sėkmingas, planuojama CST tinklą išplėsti iki 500 km.