Birželio mėn. Izraelio bendrovė Air pradėjo visavertį savo orlaivio One bandymą ir iki šiol visi bandymai buvo sėkmingi. Bandymai bus tęsiami, tačiau jau dabar aišku, kad dizaino koncepcija visiškai pavyko – transporto priemonė yra patikima ir įdomi. Gali būti, kad iki 2024 m. Air One taps pirmąja masiškai gaminama asmenine skraidančia transporto priemone.
Nepaisant to, kad Air One yra panašus į mažą orlaivį, techniškai jis yra oktokopteris su dviem poromis bendraašių sraigtų. Jis neturi specialių korpusų, skirtų judėti horizontalioje plokštumoje, todėl juda kaip ir visi klasikinės konstrukcijos multikopteriai – šiek tiek pasviręs į priekį. Šiuo atveju pasvirę sparnai užima lygiagrečią su žeme padėtį ir perima dalį apkrovos, sukurdami tam tikrą keliamąją jėgą. Uodegos pelekai padeda orlaiviui Air One išlikti stabiliam skrydžio metu.
![]() | ![]() |
Pagrindinis mašinos privalumas yra tas, kad ji sukurta taip, kad būtų naudinga. Air One vienu įkrovimu per valandą nuskrenda iki 175 km. Juo gali skristi du žmonės, kurių bendras bagažo svoris – 250 kg. Maksimalus greitis ribojamas iki 250 km/h, o kreiserinis greitis – 160 km/h. Tuo pat metu Air One sveria kaip mažas automobilis – tik 868 kg, o žmonės sėdi jaukioje uždaroje kabinoje su priekiniu stiklu. Apskaičiuota, kad vieno orlaivio kaina sieks 150 000 JAV dolerių, o gamintojas jau turi išankstinių užsakymų šimtui penkiasdešimčiai Air One.