Pagrindines technologijų platformas valdančios bendrovės turės dėti daug pastangų, kad apsaugotų Europos naudotojus nuo neteisėto turinio, nes priešingu atveju joms gresia didžiulės baudos. Praėjusią dieną ES valstybės narės ir Europos Parlamentas susitarė dėl šio įstatymo.

Šalys susitarė po 16 valandų trukusių diskusijų. Skaitmeninių paslaugų aktas (DSA) – antroji už konkurenciją atsakingos Europos Komisijos narės Margrethe Vestager pergalė, nes prieš mėnesį ji pasiekė susitarimą dėl kito svarbaus dokumento – Skaitmeninių rinkų akto arba DMA.
Į DSA įtraukti keli pagrindiniai reikalavimai. Tikslinė reklama Europoje nebegali būti nukreipta į nepilnamečius, o tikslinės reklamos kriterijai nebegali apimti tokių neskelbtinų duomenų kaip religija ar rasė. Uždrausta naudoti „tamsius šablonus” – klaidinančius sąsajos elementus, verčiančius naudotojus sutikti su dalykais, kurių jiems nereikia, pavyzdžiui, stebėti jų veiklą internete. Įmonės, kurioms priklauso pagrindinės paslaugos, taip pat turės pranešti apie kovos su dezinformacija priemones.
Už naujojo įstatymo reikalavimų pažeidimus gresia didelės baudos, siekiančios iki 6 proc. metinės pasaulinės apyvartos. Be to, reikalaujama, kad technologijų milžinės sumokėtų iki 0,05 proc. metinės apyvartos teisės aktų laikymąsi prižiūrinčioms reguliavimo institucijoms.
Kai įstatymas bus galutinai parengtas ir priimtas, taps svarbūs niuansai. Tikimės bendradarbiauti su politikos formuotojais, kad išsiaiškintume technines detales ir užtikrintume, jog įstatymas būtų naudingas visiems.
Pakomentavo Google
DSA įsigalios nuo 2024 m.