Dešimties didžiausių puslaidininkių gaminių pirkėjų sąnaudos lustų pirkimui 2021 m. padidėjo 25,2 proc.

Puslaidininkių trūkumas ir COVID-19 pandemija 2021 m. sutrikdė OĮG (originalios įrangos gamintojo) veiklą, tačiau didžiausių OĮG išlaidos lustams padidėjo 25,2%. Iš viso didžiausiam įmonių dešimtukui teko 42,1% visų pirkimų. Tokius duomenis ataskaitoje pateikia analitinė bendrovė Gartner.

Dešimties didžiausių puslaidininkių gaminių pirkėjų sąnaudos lustų pirkimui 2021 m. Padidėjo 25,2 proc.

„2021 m. puslaidininkių pardavėjai išsiuntė daugiau lustų, bet OĮG paklausa buvo daug didesnė nei pardavėjų gamybos pajėgumai“, – sakė Gartner tyrimų direktorius Masatsune Yamaji.

Dėl lustų trūkumo originalios įrangos gamintojai negalėjo padidinti automobilių ir įvairios elektroninės įrangos, įskaitant išmaniuosius telefonus ir žaidimų konsoles, gamybos. Dėl to tiekėjai taip pat gerokai padidino pardavimo kainas, todėl originalios įrangos gamintojai puslaidininkių pirkimui išleido daug daugiau nei ankstesniais metais. Vidutinės kai kurių lustų kainos 2021 m. pakilo 15% ir daugiau.

Apple išliko didžiausia puslaidininkinių gaminių pirkėja. Jai atitenka 11,7% pirkimų. Absoliučiais skaičiais tai yra 68,3 milijardo dolerių. Palyginimui, 2020 m. Apple įsigijo puslaidininkinių gaminių už 54,2 mlrd. dolerių, t.y. 26,0 proc.

Antrą vietą, kaip ir 2020 m., užima Samsung, kurios išlaidos augo 28,5 proc. Pietų Korėjos milžinas įsigijo 7,8% visų puslaidininkinių gaminių, išleistų 2021 m., kiekio.

Lenovo pakilo į trečią vietą iš ketvirtos, puslaidininkiniams gaminiams išleisdama 32,9% daugiau nei 2020 m. Lenovo dalis pasauliniuose pirkimuose yra 4,3%.

Toliau rikiuojasi BBK Electronics ir Dell Technologies su 4,0% ir 3,6%. Į dešimtuką taip pat patenka Xiaomi (3,0 proc.), Huawei (2,6 proc.), HP (2,4 proc.), Hon Hai Precision (1,5 proc.) ir HPE (1,2 proc.).

Komentarai